Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Online Reputation Management

Online reputation management

Ieder bedrijf wil graag een goede reputatie hebben. Tegenwoordig is vooral uw online reputatie van essentieel belang voor het succes van uw organisatie. Ga maar bij uzelf na: als u bedrijfsinformatie zoekt, dan zoekt u op internet. Uw potentiële klanten doen dat ook. Internet Advantage zorgt er via online reputation management voor dat u een positieve indruk achterlaat bij zowel uw huidige als uw potentiële klanten. U bepaalt of we daarbij een adviserende of een uitvoerende rol vervullen.

Klanten bepalen uw reputatie

Al uw klanten hebben een mening over uw bedrijf, uw producten en/of dienstverlening. Met de opkomst van social media hebben zij echter meer dan ooit de mogelijkheid om deze mening snel en op grote schaal te verspreiden binnen hun sociale netwerk. Dit kan een enorme invloed hebben op de merkbeleving, zowel in positieve als negatieve zin. Een transparante en consequente benadering binnen deze conversaties kan bijdragen aan het verbeteren of behouden van uw online reputatie.

Online reputation management in de praktijk

Een beproefde methode: sta uw klanten te woord als zij problemen of klachten ervaren. Directe en laagdrempelige communicatie via social media kan een enorme bijdrage leveren aan uw klantentevredenheid. Wederom zijn transparantie en openheid van zaken hier essentiële randvoorwaarden. Alle conversaties met uw klanten zijn publiekelijk toegankelijk wat goede kansen biedt op het gebied van uw reputatie.

Reputatieschade herstellen

Het kan ook zijn dat u reputatieschade op internet hebt opgelopen. Een negatieve klantervaring kan zorgen voor veel aandacht op internet en social media platforms. Internet Advantage helpt u graag om samen met u schadelijke informatie over uw bedrijf op internet op te sporen en op basis van een actieplan structureel te verbeteren.

Als u wilt weten welke kansen wij voor uw organisatie zien: Contact