Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up SEO week 29

Door op

Met dank aan het hele Internet Advantage team deze week wederom een reeks interessante artikelen over online marketing. Veel leesplezier!

4 subtiele Google Analytics aanpassingen – Egan van Doorn
Naast introductie van Content Experimenten, App Analytics en de Browser size analyse tool zijn er ook kleinere wijzigingen in Google Analytics doorgevoerd. Zo is onder andere het Content rapport uitgebreid met instappunten, paginawaarde en kan je profielen kopiëren. Dit maakt het leven van een webanalist een stuk eenvoudiger!

Meet het succes van social media met vier metrics – Anemone Romme
Meet het resultaat van je Social Media activiteiten! In het blog beschrijft Anemone 4 belangrijke metrics waarmee je kan meten welk Social Media kanaal het beste scoort.

Comparing Link Data Tools – With One Is The Best – Richard Baxter
Er wordt de laatste weken veel geschreven over de verschillende seo tools. In onderstaand artikel staat een interessant onderzoek waarin de verschillen worden opgenoemd die er zijn tussen de verschillende tools om linkdata te vergelijken.

Curious case of small business and SEO – Jane Copland
Het trieste verhaal van een kleine britse online retailer die zijn deuren heeft moeten sluiten na slecht SEO advies en een slecht linkprofiel. De updates in het algoritme van Google zijn bij hen verkeerd aangekomen. In dit artikel wordt besproken wie daar schuldig aan zijn. De SEO-adviseur, de ondernemer of Google?

How to Predict Keyword Profitability in New Verticals – Ken Lyons
In deze blogpost gaat Ken Lynons dieper in op het inschatten van de ROI van gekozen keywords. Dit blijft een lastig concept, maar aan de hand van 4 stappen laat Ken Lyons zien hoe je hier beter inzicht in kunt krijgen.

Political SEO – Can it be done? – Bryan Dunivan
In dit artikel gaat Bryan Dunivan dieper in op de mogelijkheden van SEO in het politieke spel. Is er een rol weggelegd voor SEO in politieke campagnes? (in dit geval in Amerika). Volgens Bryan Dunivan is dit wel degelijk mogelijk en zijn er minimaal drie strategieën die wel degelijk van invloed kunnen zijn.

Je content verplaatsen? Denk aan SEO! – Serita Vossen
Je website is geïndexeerd is door Google, maar omdat je een nieuwe website krijgt of de structuur van je website verbeterd wordt, veranderen de URL’s. Hoe voorkom je dat je rankings verloren gaan? Grote partijen als de Rabobank en de Belastingdienst zijn een hoop bezoekers misgelopen dankzij het verkeerd verhuizen van content. In dit artikel lees je meer over het verhuizen van content.

Why Link Building Strategies Fail – Adria Saracino
In dit artikel geeft Adria Saracino concrete voorbeelden van mislukte linkbuilding strategieën die ze door de jaren door heeft uitgevoerd. Het stellen van korte en lange termijn doelen is een belangrijk onderdeel van de checklist die bijdraagt aan een succesvolle linkbuildingstrategie.

Stop linking to our website or we’ll call our lawyers – Corey Eridon
Een advocaat gespecialiseerd in intellectuele eigendommen nam contact op met een website eigenaar omdat zij een link had geplaatst. In plaats van dat de opdrachtgever van de advocaat blij met deze link was, stuurde ze een advocaat op de linkende website af. HubSpot legt uit welke learnings je hieruit kan halen.

7 Habits of highly effective SEO – Mark Jackson
In dit artikel zet Mark Jackson aan de hand van het boek “7 Habits of Highly effective People” uiteen hoe een SEO proces effectiever benadert kan worden door deze 7 eigenschappen toe te passen.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven