Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 1

Door Jan-Willem Bobbink op

sumup-week-43

Onder het motto nieuwe ronde, nieuwe kansen deze week een groot aantal blogposts die vooruit kijken naar het jaar 2013. Wat kunnen we verwachten, wat wordt er belangrijk en wat gaat er veranderen. Hierbij een overzicht van de meest opmerkelijke en beste artikelen van week 1.

Door: @jorgbouman

A Web Marketing Consultant’s New Year’s Resolutions – Mike Pantoliano
Traditiegetrouw begint het nieuwe jaar met goede voornemens, zo ook voor de online marketeer. In plaats van reflecteren op 2012 kijkt Mike in deze post liever vooruit naar 2013. Wat wordt er belangrijk? Hij gaat onder andere in op ‘the big picture’ en de rol van mobile.

2013: The Year of Marketing Integration – Uri Bar – Joseph
Net als Mike kijkt Uri Bar liever vooruit in plaats van achteruit. Over ‘The big picture’ zijn ze het in ieder geval eens, Uri Bar noemt het echter ‘Integration’. Onder andere het integreren van online en offline, het integreren van campagnes en van tools. Daarnaast wordt volgens hem Social Media eindelijk beter meetbaar en voorspelbaar en wordt de rol van gigantische hoeveelheden data nog groter.

5 Steps to Calculate Social Media ROI Using Google Analytics
Om direct verder in te gaan op de meetbaarheid van Social Media is deze post van Rebecca Murtagh een echte aanrader. Ze legt hier aan de hand van vijf tips hoe je de ROI van Social Media beter inzichtelijk kunt maken aan de hand van Google Analytics.

Measuring Success in 2013: Assigning Real Value & Tracking Every Click with Google Analytics
In deze post gaat James dieper in op zijn ervaring met de Analytics accounts waar hij mee heeft gewerkt. Hij constateert onder andere dat er nog te vaak niets zeggende statistieken worden gerapporteerd en gaat dieper in op het indelen van verschillende typen ‘doelen’.

10 Reasons Why Public Relations is a ‘Must-do’ for SEO in 2013
Wederom in het kader van vooruit kijken naar 2013 hier een post van Ken McGaffin. Hij legt onder andere uit dat door de laatste updates van Google SEO en PR steeds meer met elkaar te maken gaan krijgen. Hij komt hier met een lijst van 10 redenen waarom SEO’s in 2013 zich absoluut moeten gaan verdiepen in PR.

Fotografie en conversie, tijd om te testen – Stephanie van Baaijen
Het belang van foto’s op de website wordt vaak onderschat. Veel foto’s die dienen voor offline media-uitingen worden gekopieerd naar de website. Dit terwijl foto’s op de website toch aan andere richtlijnen moeten voldoen. Stephanie bevestigd dit in haar blog waarbij zij testresultaten van de SNS Bank laat zien.

Avoiding the SEO ‘Fiscal Cliff’ – Justifying Investment With Metrics that Matter – Grant Simmons
Ten tijden van het schrijven van dit artikel was het nog onduidelijk of de harde bezuinigingen in Amerika doorgang zouden vinden of niet. Inmiddels is duidelijk dat de drastische maatregelen niet doorgaan, echter hebben veel online marketeers (In zowel de U.S. als Europa) nog steeds te maken met krappere budgetten. Grant Simmons gaat in deze post dieper in op hoe je deze uitdagingen aan kunt gaan en de concurrentie de baas kunt blijven.

5 Manieren om Google Analytics goed te laten werken
Aan de hand van een mooi voorbeeld van Abraham Lincoln, een boom en een hakbijl legt de redactie van webanalisten uit waarom het zo belangrijk is om je Google Analytics account goed te gebruiken. Ze komen met een vijftal tips om je Google Analytics beter te gebruiken.

Webanalytics & Business Intelligence leiden tot factbased marketing
Zoals gezegd worden in 2013 data en analytics nóg belangrijker. Maar net als in de voorgaande posts over Analytics benadrukt Roy Huiskes hier onder andere dat het niet gaat om de hoeveelheid data, maar net wat je er mee doet en hoe je het inricht. Aan de hand van een case van Zalando legt hij uit hoe belangrijk de koppeling tussen tracking, inzichten en vervolgens actie is!

Autoriteit VS: Google trekt eigen producten niet voor in zoekresultaten
De Amerikaanse mededingsautoriteit FTC heeft geoordeeld dat Google haar eigen producten niet voortrekt in de resultaten. Als gevolg hoeft Google haar organische resultaten niet aan te passen. Wel zijn ze overeengekomen dat Google bepaalde gedeeltes van reviews van concurrenten niet zal laten zien. Het mag duidelijk zijn dat het laatste woord hier nog lang niet over is gesproken.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven