Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 10

Door Jan-Willem Bobbink op

interflora-penalty

Het belangrijkste nieuws van afgelopen week uit de online marketingwereld ook deze week weer samengevat in onze weekly sum-up. Met artikelen over onder andere SEO, SEA en Content Marketing.

De beste SEO-tools
Deze week staat bij het bekende Searchblog State of Search in het teken van de SEO-tools. Volgens het blog heeft iedere SEO’er meerdere tools nodig. Omdat er veel tools zijn, heeft Paddy Moogan een overzicht van de elf beste SEO-tools opgemaakt. State of Search geeft echter ook aan dat een goede tool nog geen goede SEO’er maakt. Het kunnen maken van een goede interpretatie is hier een vereiste voor!

Hoe moet internationale SEO worden toegepast?
Zijn er van jouw site Engelstalige resultaten opgenomen in Google terwijl juist de Nederlandse pagina’s weergeven moeten worden? Dan is het nuttig om Nick Paterman’s blogpost over internationale SEO te lezen. Hij legt uit hoe internationale (meertalige) sites geoptimaliseerd worden zodat de site in alle landen en talen goed gevonden wordt in de zoekmachines.

Linkwaardige content
Door de veranderingen in het algoritme van Google verandert ook de manier van linkbuilding. Een aantal jaar geleden was het verkrijgen van links op startpagina’s en directories voldoende om goede rankings te behalen. Tegenwoordig moet er goede content worden gemaakt om de benodigde kwalitatieve links te verkrijgen.

Kumail Hemani beschrijft onder andere waarom doelgerichte infographics, het schrijven van langere artikelen en het in beperkte mate gastbloggen, belangrijke aspecten voor een goede linkbuilding zijn.

Content marketing is dus een goede manier om te linkbuilden. Andy Betts is een expert op dit gebied en legt in zijn masterclass Content Marketing uit hoe hij dit uitvoert.

Google Adwords enhanced campaigns
In een artikel op Webanalisten beschreef mijn collega Alouette Edens al eerder de mogelijkheden van de enhanced campaigns. Ginny Marvin gaat in haar artikel dieper in op de offer extensions en location targetting. Via deze opties binnen de enhanced campaigns kan er heel gericht geadverteerd worden. Enkele voorbeelden die ze geeft zijn momenteel alleen nog toe te passen in de Verenigde Staten, maar de verwachting is dat deze spoedig in Europa toepasbaar zijn.

Optimaliseer de 404-pagina
Helaas komt het nog steeds voor dat websites bezoekers en dus ook potentiële conversies verliezen omdat ze geen 404-pagina hebben opgemaakt. De gemiddelde internetter ziet in dit geval een foutmelding en gaat mogelijk naar de site van de concurrent. Kristi Hines legt het belang van een geoptimaliseerde 404-pagina uit.

Interflora terug in de rankings
In onze update van vorige week hebben we de Google penalty van Interflora, één van de grootste Engelse bloemensites, besproken. Interflora is inmiddels weer terug in de rankings, de penalty heeft in totaal 11 dagen geduurd. Matt Mcgee geeft alle ontwikkelingen van de Interflora case  weer. Wel erg toevallig dat de uitsluiting precies tussen Valentijnsdag en Moederdag viel.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven