Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage Weekly Sum Up week 15

Door Kevin Verleg op

Macintosh_128k_transparency

Het einde van de week is in zicht, het is weer tijd voor de Sum-up! Deze week had onze collega Lianne haar debuut op Webanalisten over Google Shopping, was het stormachtig in Adwords-land en waren er interessante inzichten over de performance van Structured data: enjoy!

Adwords en Search Query data: storm in glas water?
In SEO zijn wij al bekend met het fenomeen not provided waarbij we het moeten doen met minder search query data in webanalytics. Deze week ontstond er commotie na een post op ghergich.com waarin werd gehint op het wegvallen van search query data voor third party Adwords tools zoals Adobe en Marin. De vergelijking was snel gemaakt met de wijze waarop Google “not provided” toepast op organic search. Op het GoogleAdsDeveloper blog wordt er uitgelegd dat het voornamelijk effect kan hebben op de search query data en dat de Search Terms gewoon beschikbaar blijven.

Webanalisten: Google Shopping Advertentiegroepen toegevoegd
Een paar weken geleden heeft Google een nieuwe functie uitgerold voor Google Shopping campagnes. Was het voorheen enkel mogelijk om één groep aan te maken en deze verder in filters uit te splitsen, nu kunnen we dan eindelijk meerdere groepen inzetten. Dit betekent dat mobiele targeting, uitsluitingszoekwoorden en promotionele teksten op advertentiegroepniveau geoptimaliseerd kunnen worden. Een mooie vooruitgang! Toch lopen we met de Google Shopping campagnes nog tegen een paar dingen aan. Welke dat zijn? Dat lees je deze week in het artikel van collega Lianne op Webanalisten.

Linkdex SEOnow E-book
Een dagje vrij dit weekend? Mooi, dan hebben wij leesvoer voor jou. Linkdex heeft een 300+(!) pagina’s tellend E-book samengesteld met daarin de visie van meer dan 30 SEO-specialisten. Er worden een paar open deuren ingetrapt zoals “hun visie op SEO in 2014″, maar ook komen er interessante thema’s aan bod zoals het omschrijven van hun eigen SEO en hoe ze KPI’s benaderen in hun projecten. Download  het E-book op Linkdex.

The mathematical reason why Social matters to SEO
Hebben social signalen effect op SEO? – Dat is een vraag die vaak aan ons gesteld wordt. AJ Kohn (Blind Five Year Old) legt via de wiskundige benadering de relatie tussen SEO en social uit.

Schema.org Best Practices: Make the Most of your Markup
Brian Ussery & Marcus Tober van Search Metrics vergeleken posities van zoekresultaten mét en zonder structured data. Wist jij dat slechts 0.3% gebruik maakt van Structured Data? En dat resultaten mét structured data aanzienlijk beter presteren in de SERP’s? Het beter presteren  lijkt mij eerder correlatie dan causatie: websites die voorzien zijn van structured data hebben vaak meer SEO-kennis aan boord  om prestaties te verbeteren. Bekijk het volledige artikel op State Of Digital

John Mueller: Structured data en Local businesses
Om nog even door te gaan op Structured data: restaurantmenu’s waren een topic in februari, het zou mogelijk worden om menu’s te bekijken in de Google SERP’s. De vraag was niet “of” maar “wanneer” Google meer ging doen met deze data. John Mueller poste deze week op Google+ een hint: de support van locatie-informatie in Google’s resultaten. Heb jij een merk met fysieke vestigingen? Duik dan even in deze post op Google+.

Volgende week weer een nieuwe Sum-up, fijn weekend!

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven