Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 19

Door Kevin Verleg op

Schermafbeelding 2013-05-10 om 16.28.18

Daar ben ik dan met mijn eerste sum-up voor Internet Advantage, veel leesplezier!

If That Was A Google Update You Felt, Google’s Not Confirming It

Webmasters rapporteren sinds deze week flinke fluctuaties in hun rankings. Alles wijst erop dat het rommelt binnen de zoekresultatenpagina’s van Google. Serps.com, Mozcast en Serpmetrics meten hogere fluctuaties dan normaal. Barry Schwartz houdt de vorderingen nauwlettend in de gaten.

Site Explorer Tutorial

On-the-fly linkanalyse: veel SEO’s zeggen dan “SEOMOZ Open Site Explorer“. Het valt mij op dat er veel Open Site Explorer gebruikers zijn die niet zoveel weten van tegenhanger Majestic Site Explorer. Zelfs met een gratis account kun je veel uit deze tool halen. Majestic’s Blog heeft deze week een videotutorial gepost die ik maar al te graag met verstokte SEOMOZ Open Site Explorer gebruikers deel!

5 surprising facts on Quality score change

Over kwaliteitscore is veel geschreven maar in dit blog worden opvallende veranderingen beschreven. Tegenwoordig valt het op dat de kwaliteitscores erg wisselvallend zijn, van de één op de andere dag kunnen ze een andere waarde krijgen. Geen paniek, het trekt vanzelf bij.

Google Analytics Gets New Profile Filter Fields

Na feedback van gebruikers heeft Google 19 nieuwe ‘Custom Filters’ toegevoegd aan Google Analytics. Deze nieuwe filters zijn voornamelijk geënt op mobile maar ook op Social en Internal Search.

Infographic: Understanding smartphone use in stores

Enige tijd geleden kwam Google met ZMOT. Mobile en tablets zijn verweven in de customer journey wat uiteindelijk voor Google de reden was om Adwords Enhanced Campaigns te lanceren. Na eigen onderzoek blijkt dat 84% van de mobile kopers de telefoon gebruikt bij het winkelen in winkels en zij besteden uiteindelijk meer. De onderzoeksresultaten heeft Google in een infographic gegoten.

Karl Blanks – Rocket Scientist Turned Conversion Rate Expert

Conversietips van een rocket scientist. Dat klinkt vreemd? Niet als hij de directeur blijkt te zijn van de Conversion Rate Experts. Zijn aanpak en originele verhaal (inclusief conversietips!) staan in een interview op usertesting.com.

How Google Decides What to Know in Knowledge Graph Results

Sinds enige tijd brengt de Knowledge Graph (YouTube alert) feitelijke informatie over onder andere celebrities, bezienswaardigheden en sportteams. Maar hoe worden deze resultaten samengesteld? Een interessante post van SEO by the SEA over hoe deze resultaten tot stand komen.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven