Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 20

Door op

Logo_Vertical_189x243

Hieronder vind je zoals gebruikelijk weer een overzicht van de belangrijkste nieuwsfeiten op online marketing gebied. Week 20 is een week waarin er onder andere tips worden gegeven voor meer conversies via PLA’s, Google blijft experimenteren met Authorship blijkt maar weer dat Content nog altijd King is.

Product Listing Ads: Five Tips That Increase Conversions
In dit artikel van Search Engine Land geeft Rick Backus vijf tips die om conversies uit Product Listing Ads te laten stijgen. Allereerst is het van belang dat je product feed “gezond” is. Zorg ervoor dat deze zo volledig mogelijk is! Hierbij kun je beter teveel relevante informatie aanleveren dan te weinig. Verder is het aan te raden om minder presterende producten apart te zetten, om te voorkomen dat niet-converterende producten je dagbudget opsnoepen: verzamel deze producten in een aparte advertentiegroep en gooi het bod omlaag. Hierop aansluitend is het dan een logische stap om de producten die wel goed presteren de ruimte te geven en het bod te verhogen. Ook kun je de versnelde weergave instellen: met deze instelling zullen producten zo snel mogelijk weergeven worden totdat het dagbudget op is. Tenslotte kun je de producten het beste op merk of categorie groeperen en niet op marge.

Google Continues To Experiment & Expand Authorship
Janet Driscoll Miller schrijft deze week over authorship en de experimenten die Google hiermee blijft uitvoeren. Tijdens een panel op SMX West in maart vroeg zij aan Matt Cutts of Google van plan was om authorship zwaarder mee te laten wegen in de rankings, niet alleen op gebied van blogsposts maar ook bij andere soorten content. Het antwoord? Er zijn zeker andere soorten content die door Google worden geïndexeerd en waar er naar authorship wordt gekeken, al is de meerderheid nog altijd geschreven content. In de gaten houden dus!

Killer Content Remains King, Queen and Ace
Content is King, dit weten we natuurlijk al langer. Tijdens SMX London werd ook hier weer een sessie aan gewijd. Want met al de algoritme updates, hoe kun je dan toch goede content creëren en penalties vermijden? Er werd gesproken over de diverse soorten content sites er gemaakt moeten worden en hoe bestaande content opnieuw gebruikt en ingezet kan worden via social media. Vincent Wehren van Bing Webmaster Tools, Chris Bennett van 97th Floor, Dixon Jones van MajesticSEO en Jonathan Stewart van VCCP Content deelden tijdens deze sessie hun kijk op dit onderwerp.

How to Move Rankings Up On Older, Existing Content – Whiteboard Friday
In deze Whiteboard Friday van SEOMoz vertelde Rand Fishkin over wat oudere, bestaande content en hoe je deze alsnog beter kunt laten ranken in de SERP’s. Best lastig omdat deze content over het algemeen geen nieuwswaardigheid meer heeft en geen social signals afgeven. Door deze al langer bestaande content aan te passen, is het wel degelijk mogelijk om die paar posities naar boven te klimmen die je voor ogen had. Rand beschrijft vijf technieken waarmee je dit kan bereiken.

Using Schema.org markup for organization logos
Deze week werd op het Google Webmaster Central Blog aangekondigd dat ze met ondersteuning komen voor de Schema.org markup voor bedrijfslogo’s. Met de Organization Markup, kun je aan de algoritmes van Google laten weten waar het door jouw geprefereerde logo te vinden is. Dit logo zal dan vervolgens in de SERP’s vertoond worden.

What are linkable assets and how do they keep on bringing you links?
Majestic SEO kwam deze week met een video over linkable assets. Ken McGaffin en Garrett French leggen aan de hand van voorbeelden uit wat een linkable asset is. Deze maken link aanvragen niet alleen veel succesvoller, ze zorgen er ook voor dat de links vanzelf komen. In de video worden onder andere drie voorbeelden behandeld en drie vragen die gesteld moeten worden bij elk stuk content dat gecreëerd wordt. De hele video kan hier bekeken worden.

Turning Up Your Twitter Tactics
Tijdens dit panel op SMX London kwamen ook de Twitter tactieken ter sprake. Het inzetten van Twitter is inmiddels een vast onderdeel van vrijwel elke social media strategie en de dagen dat een simpele tweet er voor zorgt dat er meer traffic naar je site komt zijn al lang voorbij. Er moet vandaag de dag bijvoorbeeld ook rekening gehouden worden met het tijdstip, frequentie, re-tweets en de autoriteit van degene die re-tweet. Mike Essex van Koozai, Brent Gleeson van Internet Marketing Inc. en Jim Yu van Brightedge spraken tijdens deze sessie over hun Twitter tactieken.

Matt Cutts on upcoming changes for SEO 2013
Begin mei publiceerde Matt Cutts een blogpost en video over “What to expect in SEO in the next few months”. Search News Central komt deze week met een blogpost als reactie op deze video, waarin komische reacties vanuit SEO oogpunt gegeven worden. Hiermee wordt eigenlijk gezegd dat het SEO landschap pas zal veranderen wanneer goed gedrag beloond wordt, in plaats van slecht gedrag te bestraffen. SEO’s worden niet geraakt door penalty’s, het zijn uiteindelijk de website-eigenaren die de dupe zijn.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven