Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up – week 24

Door Jan-Willem Bobbink op

Zoals je inmiddels van ons gewend bent ook deze week onze weekly sum-up met het belangrijkste online marketing nieuws van de afgelopen week.

The Link Building Approach Triangle: Create, Align & Optimize
Op basis van haar presentatie tijdens het Congreso Web (één van de toonaangevende online marketing events in Spanje) bespreekt Aleyda Solis haar benadering op het inzetten van effectieve linkbuilding campagnes. Door middel van drie scenario’s zet ze uiteen hoe je de processen kunt optimaliseren, afhankelijk van het type klant of bedrijf.

Will Google’s Agent Rank Ever Become a Ranking Factor?
Sinds de introductie van Google’s Search, plus Your World vraagt iedereen zich af of het mogelijk is dat Google gebruik gaat maken van Author Rank. Zoekresultaat ordening op basis van de autoriteit van een bepaalde auteur. In deze post behandelt Doc Sheldon een aantal kritische vraagstukken met betrekking tot deze ontwikkeling, één daarvan is: Wat bepaalt autoriteit in Google?

Penguin 2.0: who were the winners and losers?
We zijn inmiddels overladen met Penguin 2.0 analyses. Ondanks de overvloed aan analyses heeft Jonny Artis vanuit een uniek perspectief gekeken naar de winnaars en verliezers op de UK markt nu het stof neergewaaid is. De hoofdvraag is: wat zijn de resultaten van de meest geavanceerde spam-fighting algoritme update tot nu toe?

SEO: Dirty Rotten Scoundrels
In een ludieke blogpost omschrijft Peter Da Vanzo het (imago) probleem wat SEO heeft. Naast het feit dat SEO voor veel buitenstaanders gelijk staat aan Spam, verandert SEO ook elke dag. Dat maakt het voor externen lastig om te begrijpen wat zoekmachine marketing nu eigenlijk echt inhoudt.

Markup for Advanced SEOs
Tijdens de SMX Advanced conferentie in Seattle was er een interessante sessie over het gebruik van de diverse mogelijkheden van data markup schema’s. De drie sprekers behandelen zowel de implementatie en meerwaarde van het gebruik van Schema, RDFa en Open Graph. Kate Morris deelt via een live blog de ervaringen en tips van de experts.

In Nederland wordt hier, naar mijn mening, nog steeds erg weinig gebruik van gemaakt. De gele sterren (reviews) zijn bij iedereen wel bekend, maar de implementatie van de andere mogelijkheden worden nog niet vol benut. Doordat zoekmachines steeds meer informatie op een makkelijke manier willen presenteren in de zoekresultaat pagina’s, is het belangrijk dat de informatie op een eenvoudige manier gestructureerd is.

Black Hat SEO – A Never Ending Story + A Google Hole
Afgelopen week maakte Matt Cutts bekend dat er een toevoeging gedaan is aan het algoritme, specifiek gefocust op de spammy queries:

 

Razvan Gavrilas zette de resultaten en effecten van deze update overzichtelijk op een rij in een blogpost. Hieruit blijkt wederom dat het voor Google erg lastig is om op basis van specifieke zoekopdrachten de juiste resultaten te tonen aan de gebruiker.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven