Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up – week 32

Door Jan-Willem Bobbink op

sum-up-wk32

Ondanks de vakantietijd is er ook deze week weer genoeg gebeurd in de wereld van online marketing. Deze week veel nieuws vanuit Google  alsook een aantal interessante onderzoeken. Je leest het allemaal in de weekly sum-up!

iOS 7 geeft referrer data vrij

Goed nieuws voor Google Analytics gebruikers. Apple komt binnenkort met het nieuwe besturingssysteem iOS 7. Dit zorgt er voor dat gebruikers die via de standaardbrowser Safari zoeken en op je website terecht komen nu ook als zodanig in analytics verschijnen. Lees er hier alles over.

Uitgebreide artikelen in Google zoekresultaten

Een interessante aankondiging van Google deze week. Binnenkort verschijnt een update waarmee uitgebreide artikelen worden weergegeven binnen de zoekresultaten. Dit zal gebeuren voor brede en complexe onderwerpen zoals politiek of wetenschap. In deze blog van Google kan je er meer over lezen.

Nieuwe advertenties in de Google Maps app

In navolging van de recente update voor de Google Maps app komt Google nu met nieuwe advertenties in de app. Deze verschijnen onder in beeld en bieden ook de optie om meteen een bijpassende route uit te stippelen. Searchengineland vertelt in deze blog hoe het in elkaar zit.

Klachten op Twitter: welke webcarestrategie werkt het best?

Klagen op Twitter wordt steeds normaler en het gebeurt daarom ook steeds vaker. Maar hoe ga je hier als bedrijf mee om? In dit artikel op Frankwatching wordt uitgebreid gekeken welke strategieën wel en niet werken.

Google geeft antwoord; 101 antwoorden in de zoekresultaten

Google wordt steeds beter in het beantwoorden van de vragen van gebruikers. In dit artikel op de Moz blog worden 101 voorbeelden hiervan onder elkaar gezet. Dit geeft een mooi beeld van de kennis die Google klaar heeft liggen om in de zoekresultaten te tonen.

Ranking factoren voor local search

Moz heeft onderzoek gedaan naar welke factoren de zoekresultaten bepalen voor local search. Dit doen ze ieder jaar, en deze week zijn de resultaten van 2013 gepresenteerd. Zoals altijd een mooi moment om na te gaan of je gefocust bent op de juiste factoren.

Organisch versus betaald; zien gebruikers het verschil nog?

Op State of Search verscheen deze week een interessant onderzoek. Er werd gekeken of gebruikers het verschil nog zien tussen de betaalde resultaten (Google Adwords) en de ‘gewone’ organische zoekresultaten. De opvallende conclusie hiervan lees je hier.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven