Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up – week 41

Door op

hummingbird

Wat bracht week 41 ons op gebied van online marketing nieuws? Lees verder voor een samenvatting waarin onder andere de Local PLA’s aan bod komen, een bijzondere kijk op Hummingbird wordt besproken en er teruggekeken wordt op de belangrijkste trends in Q3.

Google’s Matt Cutts: No More PageRank Updates This Year

Het hoofd van Google’s Search Spam team maakte deze week via Twitter bekend dat er dit jaar geen nieuwe update komt voor de Google Pagerank Toolbar. De laatste update vond al weer 8 maanden geleden plaats. Bovendien is er nooit een PageRank add-on voor Chrome gekomen en ook de Google Toolbar voor Firefox werd in juni 2011 afgeschaft. Alleen Internet Explorer heeft dit nog, maar er is in 6 maanden geen update geweest.  Hierdoor wordt er gespeculeerd dat het einde van PageRank nabij is.

Local Google Shopping PLAs And Local Storefronts Roll Out To Limited Set Of Retailers

Dat de Product Listing Ads een wereldwijd succes zijn is inmiddels wel gebleken. Als aanvulling werden deze week de “Local PLA’s” geïntroduceerd. Wanneer gebruikers op een lokale Product Listing Ad klikken worden ze naar een “local storefront” geleid, waar informatie als extra details, beschikbaarheid, gerelateerde producten en openingstijden op de betreffende locatie getoond worden. Op dit moment zijn de Local PLA’s alleen nog beschikbaar voor een beperkt aantal retailers in de Verenigde Staten, maar Google gaf aan dat het een kwestie van maanden zal zijn voordat ze ook op andere plekken uitgerold worden.

Hummingbird – The Opposite of Long-Tail Search

Een zeer interessant artikel van Ammon Johns over Hummingbird. Volgens hem is het advies dat door de meeste kenners wordt gegeven over hoe om te gaan met Hummingbird niet correct. De meeste mensen beweren dat er meer semantics in webpagina’s opgenomen moeten worden en dezelfde technieken moeten worden aangehouden die al jaren  gebruikt worden als het gaat om de long tail search. Ammon is het daar niet mee eens. Volgens hem draait Hummingbird niet om de long tail, maar juist om het tegenovergestelde. Ongewone, uitgebreide en long tail zoekopdrachten worden door Hummingbird behandeld als korte, eigenlijk “exacte”zoekopdrachten.

The Persona-Driven Keyword Research Proces

Mike King van IAcquire schrijft in zijn laatste post dat zowel de input als de output van keyword research zoals deze nu uitgevoerd wordt door bureaus gebrekkig is. Ook hijzelf maakte zich hier schuldig aan en ziet nu in dat een andere aanpak vereist wordt. Standaard SEO gaat over het algemeen over het najagen van een zoekwoord met een groot zoekvolume dat enige relevantie voor een bedrijf heeft. Maar wanneer je hierbij de doelgroep uit het oog verliest, kan het behoorlijk misgaan. Het gaat er om dat je de mensen achter een zoekopdracht begrijpt  en ziet waar zij op je website binnen komen. Hier moet je op inspelen en dat is volgens Mike de manier in 2014 om te optimaliseren.

The Mega Guide to Maximizing eCommerce Sales, Revenues and Performance on all Fronts

Ook al heeft e-commerce slechts een klein aandeel ten opzichte van de totale detailhandel, er bestaat geen twijfel over een positieve en groeiende toekomst voor e-commerce. Het biedt meer voordelen voor de consument en een toenemende concurrentie is daarom onvermijdelijk. Kiss Metrics komt met 8 handige tips om je als bedrijf staande te houden tussen al het e-commerce geweld.

RKG Digital Marketing Report: Q3 2013

RimmKaufman komt weer met het RKG Digital Marketing report over Q3. Het volledige rapport is voorzien van een analyse van meer dan 40 belangrijke trends op gebied van betaald en organisch zoekverkeer, social media, vergelijkers, attributie en meer.

Giving Google More Data for Knowledge Graphs May Not Be Optimal

Het creëren van waarde voor de Google Knowledge Graph heeft niet bewezen bijzonder nuttig te zijn voor SEO. Michael Martinez schrijft op SEO Theory dat hij er niet aan twijfelt dat er zeldzame uitzonderingen zijn, maar het probleem is dat de Knowledge Graph niet voor meer verkeer zorgt naar de websites die deze informatie beschikbaar stellen. Op dit moment wordt er volgens hem teveel informatie in de Graph getoond, terwijl het eigenlijk alleen een teaser zou moeten zijn om mensen naar de originele bron te leiden.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven