Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 41

Door op

Ook deze week weer een mooi overzicht van enkele interessante SEO, SEA en Social media artikelen. Een nieuwe update aan het algoritme, nieuwe ontwikkelingen omtrent Twitter en enkele interessante study’s. Neem ze op je gemak door en je bent weer helemaal op de hoogte!

Twitter’s New SEO Play: A Profile Directory Of All User Accounts – Matt McGee
In deze post gaat Matt McGee in op een van de laatste updates aan Twitter, namelijk een profile directory. Dit zou ze uiteindelijk meer organisch verkeer op moeten leveren, maar is dat ook zo?

63% Say Google AdSense Earnings Down – Barry Schwartz
Aan de hand van een poll op seroundtable.com konden gebruikers invullen of hun Google Adsense verdiensten zijn gedaald, gelijk gebleven of gestegen. De resultaten zijn verrassend.

Google Released 3rd Penguin Update: Not Jarring Or Jolting  – Barry Schwartz
Matt Cutts kondigde afgelopen vrijdag een kleine update van het algoritme aan die slechts impact zou hebben op een klein aantal resultaten. Aangezien er de afgelopen maanden nogal wat updates zijn geweest geeft Barry Schwartz in zijn post een duidelijk overzicht van de updates.

Practical Tips For Central Management Of Multiple Sites – Eric Enge
Een groeiend aantal organisaties en bedrijven hebben een groot portfolio met verschillende websites, zij het voor verschillende productgroepen of voor verschillende vestigingen over de wereld. Dit brengt een hoop uitdagingen met zich mee voor het centraal organiseren en managen van al deze websites. Eric Enge komt hier met een aantal goede tips.

Over 40% more people click on the first result – Peter Young
In deze blogpost gaat Peter Young dieper in op een study naar het zoekgedrag van een panel in de US tijdens Q4 2011. In totaal zijn tientallen miljoenen SERPS geanalyseerd. Uiteraard is er hier gekeken naar de organische resultaten, maar wellicht nog interessanter zijn de inzichten in de betaalde resultaten.

Winning Friends, Influencing People: 71% of SEOs Report More Company Buy-In – Nathan Safran
Volgens Nathan Safran is het voor enterprise SEO’s een grote uitdaging om zaken in grote organisaties gedaan te krijgen. Dit wordt onder andere ingegeven door een stuk onwetendheid bij belangrijke personen in deze organisaties. Aan de hand van een survey met Search Engine Watch geeft Nathan inzicht in de volwassenheid van de SEO industrie.

Bing Ads Intros Sitelinks Extensions, Tweaks Preview Tool – Pamela Parker
Na enkele maanden van Beta testen heeft Bing dan nu ook eindelijk de mogelijkheid tot het toevoegen van sitelinks voor de adverteerders in de US. De gebruikers van de betaversie gaven aan dat ze er een gemiddelde CTR van 15 tot 25% mee behaalden.

Long-Tail Keywords – Your Licence to Kill – Ben Holbrook
In deze post laat Ben Holbrook aan de hand van een leuke ‘case-study’ zien waarom long-tail zo ontzettend goed kan werken.  Zijn belangrijkste boodschap is dat het de moeite loont om eerst goed na te denken over hoe jouw potentiële klanten online zoeken voordat je massaal geld over de balk gooit.

How Different Languages Can Help in SEO – Kumail Hemani
Het aantal internetaansluitingen groeit nog steeds jaarlijks over de hele wereld. Tevens de groep niet-Engels sprekenden internet gebruikers groeit nog enorm. In deze post gaat Kumail Hemani in op welke mogelijkheden dit biedt voor SEO.

Ask CEO Doug Leeds Proclaims Search Wars “Over,” Says Yahoo Can Be Great Again – Greg Sterling
Grek Sterling gaat met deze post in op het marktaandeel van Ask.com in Amerika en hoe deze zich zal ontwikkelen. Volgens hem zijn de ‘search wars’ voorbij en wordt Ask.com gebruikt door een ander type gebruiker. Hij legt tevens uit hoe zij zich positioneren ten opzichte van onder andere giganten als Google.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven