Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 46

Door op

Ook in week 46 is er weer genoeg interessants te lezen op het internet. Over de toekomst van SEO, infographics, mobiele SEO en veel meer. Vind hier de selectie die we deze week voor je hebben gemaakt zodat je weer helemaal op de hoogte bent!

How does Google consider site-wide backlinks?
Deze week beantwoordde Matt Cutts via YouTube de vraag of sidewide backlinks als goed of slecht worden beschouwd door Google. Omdat de Panda en Penguin updates nog vers in het geheugen liggen, is dit een vraag die veel mensen bezig houdt. Hoe denkt Google over dit soort links? Tellen ze als 1 link vanaf het gehele domein? Het antwoord is kort maar krachtig: wanneer het om een relevante, niet-commerciële link gaat, wordt een side-wide backlink niet als negatief gezien.

The future of the visual web and the future of SEO
John Doherty beschrijft de toekomst van het visuele web en de toekomst van SEO. Feit is dat het web steeds visueler wordt. We hebben het steeds over het belang van goede, relevante en verse content, maar is het visuele aspect voor sommige websites niet net zo belangrijk? Zijn conclusie: het oog wil ook wat, en mensen waarderen een mooi design. Het straalt een bepaald vertrouwen uit, waardoor mensen eerder geneigd zijn terug te komen.

6 Reasons why I don’t look at your Infographic
Unbounce besteedt deze week aandacht aan de infographic. Infographics zijn hot, iedereen wil een infographic. Je komt ze tegenwoordig overal tegen, maar slechts een paar springen er uit en worden een hype. Een succesvolle infographic maken is dus zo makkelijk nog niet. Sharon Hurley Hall haalt 6 punten aan die van groot belang zijn bij het wel of niet slagen van een infographic.

An outreach Experiment for Paid Links in the Travel Industry
Paddy Morgan heeft onderzoek gedaan naar betaalde links in de reissector. Hij heeft van andere SEO’s vaak de vraag gekregen hoe ze om moeten gaan met webmasters en bloggers die geld vragen voor een link en dit bracht hem op het idee om een experiment te doen. Aan de hand van zijn resultaten geeft hij zijn visie op betaalde links.

A week in the life of 3 Keywords
Keywords kunnen stijgen en dalen. Maar wat zijn nu normale bewegingen voor een keyword en wanneer moeten er alarmbellen gaan rinkelen? Dr. Pete van SEOMoz deelt zijn ervaring met fluctuaties in rankings. Hierbij is het van belang om naar patronen op lange termijn te kijken en geen overhaaste conclusies te trekken wanneer er één keyword daalt in een korte periode. Rankings zijn nog steeds belangrijk, maar bevinden zich in een wereld die voortdurend in beweging is!

Get started with Mobile SEO
Met het groeiend gebruik van mobiele devices, is het uiteraard erg verstandig om de nodige stappen te ondernemen om je site optimaal voor te bereiden. Onze ex-collega Aleyda Solis komt hier met een aantal handige tips om dit voor elkaar te krijgen. Uiteraard begint het bij een grondige analyse om vervolgens het design van je mobile site aan te pakken en te optimaliseren. Met het volgen van deze stappen ben je gegarandeerd van een mobile site die klaar is voor de toekomst.

Content Strategy for Christmas and the New Year
Of je er nu van houdt of niet: de feestdagen zitten er weer aan te komen en mocht je hier van mee willen profiteren, dan kun je maar beter op tijd actie ondernemen. Shaad Hamid legt uit dat bij een goede content strategie, een strakke planning hoort. Hoe kun je er in de e-commerce voor zorgen dat jouw klanten niet teleurgesteld raken omdat je ze niet (op tijd) naar wenskunt bedienen?

Bridging the Gap Between SEO en PR
SEO en PR raken steeds meer geïntegreerd. Ook wij merken dat klanten ons steeds vaker betrekken bij de branding van hun merk via off-page SEO activiteiten. In dit artikel wordt duidelijk uitgelegd op welke gebieden deze twee markteting activiteiten met elkaar te maken hebben en  welke voordelen PR-professionals kunnen halen uit de kennis die wij in de SEO-industrie in huis hebben.

A Simple Guide to Google Content Experiments
Het zogenaamde ‘split testing’ is een onderschat onderdeel binnen de search industrie. Nick Eubanks beschrijft in zijn artikel op searchenginewatch.com dat split testing minder moeilijk is dan veel mensen denken. Met een stap-voor-stap uitleg laat hij zien hoe je er door goed te testen achterkomt dat kleine veranderingen grote verbeteringen kunnen betekenen.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven