Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 47

Door op

In week 47 wederom een hoop interessante nieuwsfeitjes, infographics en blogposts over SEO, SEA en meer. Deze toppers mag je absoluut niet missen. Veel plezier met de selectie van week 47!

Link Building for the Little Guys - Matthew Barby
Uiteraard denken we allemaal het liefst groot, groter, grootst. Er is dan ook genoeg geschreven over creatieve en unieke linkbuilding. Van infographics tot e-books, allemaal leuk en aardig, dit is helaas niet voor iedereen weggelegd. In dit artikel gaat Matthew in op dé manier van linkbuilding voor de kleinere spelers. Hierin legt hij uit dat je nog zulke fantastische content kunt hebben, maar als je geen goede relaties hebt, gaat ‘niemand’ het delen.

Growing a New Website to 100,000+ Organic Visits Per Month in Less Than 1 Year – Nick Eubanks
Bij het lanceren van een nieuwe website is het ieders droom om zo snel mogelijk, zo veel mogelijk bezoekers te trekken. In dit voorbeeld legt Nick uit hoe hij door goede SEO en een goede contentstrategie binnen een jaar naar 100.000 bezoekers per maand is gegroeid. Interessant detail van deze case is dat het om een Japanse website gaat!

Google Adwords conversion rate averages by industry [infographic]
Veel bedrijven in diverse branches storten zich, zonder goed na te denken in het SEA avontuur. Er zijn echter grote verschillen in conversiepercentages tussen verschillende industrieën. Wordstream komt met een mooie infographic met enkele interessante statistieken per industrie. Als tip van de sluier: Travel heeft het laagste conversiepercentage en Internet / Telecom het hoogste.

9 Ways to Write Killer Titles That Convert – Chelsea Blacker
In tijden waar internet en in het bijzonder bloggen een zeer belangrijk onderdeel zijn van personal branding, kan het geen kwaad eens langer stil te staan bij het bedenken van dé perfecte titel voor een blogpost. Dit lijkt misschien wat overdreven, maar het maakt nu juist het verschil tussen klikken of scrollen en misschien wel wereldfaam. Chelsea Blacker komt hier met 9 punten waaraan jouw killer titles moeten voldoen.

Helping you be more productive with the AdWords interface
Zoals Google zelf aangeeft zijn de maanden rond december de belangrijkste maanden voor veel adverteerders, dus zijn ze nog belangrijker voor Google zelf! Hoog tijd voor enkele aanpassingen aan de Adwords interface dus. De belangrijkste aanpassingen zijn te vinden in een toevoeging aan de search terms reports en een diagnostic system dat op de achtergrond speurt naar mogelijke fouten en conflicten in je campagnes.

Setting Up Your SEO Project / Agency for Success – RonGarrett
In deze post gaat Ron Garrett in op de voornaamste problemen binnen (nieuwe) agencies. Vaak liggen de problemen helemaal niet op het gebied van kennis omtrent SEO, maar juist meer op het gebied van communiceren op het niveau van je klanten en specifieke oplossingen voor hun problemen bieden. Aan de hand van enkele originele modellen zoals ‘The cycle of sadness’ legt hij telkens uit hoe hij verschillende situaties zou oplossen.

18 Ways to Create Unique Content From Survey ResultsKen McGaffin
In het kader van content-marketing en het creëren van goede content zijn we allemaal op zoek naar creatieve ideeën. Een goede bron voor het ontwikkelen van deze content zijn bijvoorbeeld onderzoeksresultaten. In deze post komt Ken McGaffin met enkele voorbeelden van content die je kunt maken uit surveys. Tevens geeft hij 18 voorbeelden van verschillende soorten content die voort kunnen komen uit een goed onderzoek.

The new Formula for PPC
In deze post wederom een interessante infographic uit PPC-land . Waar je vroeger eenvoudig je advertenties maakte en er vervolgens niemand meer mee lastig viel, zijn de tijden inmiddels veranderd. Hoe meer de wereld ‘connected’ werd, hoe gecompliceerder adverteren is geworden. Echter, met alle beschikbare data kun je tegenwoordig specifieker targetten dan ooit en daar zouden we allemaal een beetje gelukkiger van moeten worden.

5 Types Of Content You Probably Aren’t Creating but should – Arnie Kuenn
Om in de lijn van content-marketing te blijven wederom een post in deze categorie. Arnie Kuenn geeft al aan dat content-marketing een succesvolle strategie kán zijn, mits correct uitgevoerd. Arnie Kuenn komt hier met enkele voorbeelden van content die veel bedrijven nog niet creeëren, maar wel zouden moeten doen.

Update-Bell: Googles Pony update is shaking the SERPs
Zoals mijn collega Jan-Willem twee weken terug al verwachte (zie de verwachting over een nieuwe update) vanwege de grote wijzigingen, lijkt nu ook gebeurt te zijn. Marcus Tober van Searchmetrics geeft aan dat er vanuit hun data duidelijk gedistilleerd kan worden dat er een update is geweest. Uiteraard hoort daar weer een passende naam bij: Pony Update. Zoals het nu lijkt, is het een iteratie van het Penguin algoritme.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven