Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 50

Door op

Deze week is er natuurlijk weer een sum-up van het belangrijkste online marketing nieuws. Hieronder vind je veel interessant SEO-, linkbuilding en SEA-nieuws.

Nederland was in 2012 op zoek
Het jaar 2012 is het jaar van het EK 2012, Boer zoekt vrouw, de iPad3, Wordfeud en Project X Haren. Dat blijkt namelijk uit het Zeitgeist-rapport van Google. In dit rapport staan de meest gezochte zoektermen van de Nederlanders. Marketingfacts zet de meest interessante zoekopdrachten van 2012 op een rijtje.

12 PPC lessen van iemand met 12 jaar ervaring
Slimme mensen leren van hun fouten, slimmere mensen leren ook van fouten van anderen. Lees wat Jeff Allen leerde van zijn fouten tijdens 12 jaar ervaring met PPC campagnes.

Hoe plan je een linkbuildcampagne?
Linkbuilden is altijd moeilijk. Je weet namelijk nooit zeker of je inspanningen beloond worden met waardevolle links. Door zoveel mogelijk te werken volgens een linkbuildplanning weet je dat je er in ieder geval alles aan gedaan hebt om het succes zo groot mogelijk te maken. Paddy Moogan beschrijft de optimale voorbereiding van linkbuildcampagne.

Op zoek naar dode links
“Broken link building” is een linkbuilding tactiek waarbij je de webmasters van andere sites benadert om deze te wijzen op enkele dode links op zijn/haar site. Als alternatieve link geef je natuurlijk je eigen site op. Russ Jones legt goed uit hoe je broken link building moet uitvoeren

Geen betaalde links kopen, of toch juist wel?
Google straft steeds meer sites met onnatuurlijke linkprofielen af. Soms is dit terecht vanwege de aankoop van links, maar er zijn ook veel gevallen bekend van afgestrafte sites die geen links hadden aangekocht. Julie Joyce vraagt zich af hoe de linkbuilding in 2013 zich zal ontwikkelen. Is het onverstandig om links te kopen of moet je dat eigenlijk juist wél doen?

Laat de op één na grootste zoekmachine niet onbenut
Wanneer je de zoekfunctie van YouTube beschouwd als zoekmachine is het, na Google, de grootste zoekmachine ter wereld. Zo kan een goed lopend YouTube-kanaal massa’s traffic naar je website generen. In dit artikel op Search Engine Watch, 7 basis stappen voor YouTube succes.

Rumoer in SEO-land
Deze week werd er flink gediscussieerd in SEO-land. Een blogpost op Smashingmagazine.com van Paul Boag over hoe belangrijk SEO eigenlijk is wekte de ergernis op van Yoast (Joost de Valk). Yoast wijdde zelfs een blogpost over zijn visie op SEO en gaf stevig commentaar op het artikel van Paul. Vele SEO’ers hebben comments geplaatst op het artikel van Yoast. Interessant leesvoer voor alle geïnteresseerden in SEO!

Nu ook mobiele advertenties voor mensen met dikke vingers
Google heeft een grote verandering doorgevoerd in de werkwijze van mobiele advertenties. Het zogenaamde “fat fingers problem”  is hiermee opgelost. Lees er meer over op Search Engine Journal.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven