Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 6

Door op

Bij deze de sum-up van week 6 met daarin natuurlijk het gesprek van de week: ‘enhanced campaigns’ en andere interessante artikelen op het gebied van SEO. Veel leesplezier!

De nieuwe AdWords ‘enhanced campaigns’: Bedreiging of kans?

Gisteren werd bekend gemaakt dat Google de komende weken ‘enhanced campaigns’  uit gaat rollen. Met deze ‘enhanced campaigns’ wordt het eenvoudiger om campagnes te managen over verschillende apparaten. Maar is deze verandering wel zo positief voor de adverteerders? De functie op campagnes alleen te targeten op een bepaald apparaat vervalt namelijk waardoor je verplicht wordt op je campagnes te targeten op alle apparaten. Mocht je een stokje willen steken voor deze aanpassing onderteken dan de petitie.

Conversieoptimalisatie door middel van Crowdsources

Pluralis heeft in 2010 een platform gecreëerd waarbij (online) bedrijven gekoppeld kunnen worden aan een grote groep gepassioneerde optimalisatiespecialisten. Het doel is om vervolgens gezamenlijk te werken aan landingspagina optimalisatie. Vervolgens krijgt degenen die de ‘wedstrijd’ wint doormiddel van het behalen van de doelstelling het prijzengeld. No cure, no pay! Hoe meer kennis hoe meer kans op succes!

Super Bowl Commercials 2013 Edition: For Search Visibility, Most Brands Bought AdWords Too

Dat de jaarlijkse Superbowl een grote commercial is, dat was voor velen al duidelijk. Veel merken gebruiken het miljoenenpubliek om te werken aan hun branding en awareness. Maar hoe gaan deze merken eigenlijk om met hun Search Marketing? Vanessa Fox geeft in deze blogpost een mooi overzicht hoe de grote merken hun PPC campagnes hebben ingericht tijdens en na de Superbowl wat uiteraard leidt tot interessante inzichten!

Case Study: How we got our penalty revoked using the Disavow Tool

Oktober vorig jaar lanceerde Google de Disavow Tool. Met deze tool vertel je Google welke links naar je website niet moeten meetellen. Betaalde links, links van netwerken en andere illegale links kan je hiermee devalueren. Op State of Search vertelt freelance SEO consultant Sander Tamaëla in een case study zijn ervaringen met de Google Disavow Tool. Interessant artikel met goede learnings voor zowel je klanten als je eigen website.

How To Do Mobile Keyword Research In 2013

Dat Mobile booming is en blijft is wel duidelijk. De blogposts waarin verteld wordt dat Mobile SEO de hoogste prioriteit heeft rijzen de pan uit. Echter, wordt er nog onvoldoende aandacht besteedt aan HOE je Mobile SEO invult, zo vindt ook Bryson Meunier. Aan de hand van onder andere Google webmaster Tools, Google Analytics  en de Google keywordtool geeft Bryson uitgebreide tips over hoe je de juiste keywords voor Mobile kunt vinden en targeten.

De 7 zonden bij het testen van AdWords advertenties

Dave Schwatz beschrijft in zijn blog de 7 zonden die vaak begaan worden tijdens het testen van advertentieteksten. Het lijkt allemaal heel logisch maar het is toch fijn om weer even met de neus op de feiten gedrukt te worden. Onder andere het opstellen van hypotheses, rekening houden met de zoekopdrachten, te snel onderbreken en vertoningen op verschillende apparaten zijn zondes die hij beschrijft.

Vijftig mythes over zoekmachine optimalisatie ontkracht

In de wereld van zoekmachine optimalisatie is altijd discussie gaande over welke strategieën effectief zijn en welke niet. Helaas zijn hierdoor ook een aantal hardnekkige mythes ontstaan. In dit artikel worden 50 van deze mythes ontkracht zodat website-eigenaren feit van fictie kunnen onderscheiden.

Search Marketing Integration: de nieuwe SEO?

SEO is niet langer alleen maar ‘het optimaliseren van de website voor Google’, maar beslaat de gehele organisatie. Van sales, marketing, PR, branding en alles ertussen in. In het artikel ‘The New SEO: Search Marketing Integration (SMI)’ vertelt Brad Miller hoe SEO steeds meer deel uit gaat maken van de complete marketing strategie van een bedrijf.

Wat gaat er gebeuren met Google Shopping

Google heeft deze week Channel Intelligence gekocht voor 125 miljoen dollar. Dit bedrijf helpt merchants om meer omzet te genereren uit Google Shopping. In november nam Google ook al een bedrijf over wat bestellingen bezorgt genaamd BufferBox. Gaat Google Shopping door ontwikkeld worden naar een concurrent van Amazon?

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven