Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 7

Door op

Weekly Sumup 7

Deze week is het nogmaals erg duidelijk geworden dat sociale media steeds grotere invloed hebben op het searchkanaal. Hieronder vind je de meest interessante en relevante blogartikelen binnen ons vakgebied.

Cookiewet?!
De cookiewet houdt online Nederland al sinds mei 2012 in haar greep. De Tweede Kamer had de vele cookiemuren niet voorzien, en is van mening dat de huidige cookiewetgeving zodoende haar initiële doel voorbij schiet. De wet moest ervoor zorgen dat mensen niet zomaar gevolgd werden op internet. Minister Kamp gaf dit afgelopen week toe en gaf aan om de verplichting om toestemming voor het plaatsen van cookies te willen beperken tot tracking cookies. Op Marketingfacts de reacties van vijf specialisten over de uitspraak van minister Kamp.

 

Ranking Google Social Search Results
Linkbuilding is de laatste jaren erg veranderd. Google is strikter geworden, er zijn diverse algoritme updates en filters gekomen en daardoor is het van geautomatiseerde processen verschoven naar marketingactiviteiten. De volgende stap is het richten op sociale signalen. Het web verandert continue, zo verdwijnen oude websites, links worden ge-redirect en interactie word steeds hoger. Zo ook via sociale media. Zowel in Bing als in Google, mits ingelogd, zie je steeds vaker sociale annotaties. Deze toevoegingen worden steeds belangrijker, zowel voor de CTR als de daadwerkelijk orderning in de SERPs. Bill Slawski duikt een aantal recente patenten in en deelt zijn bevindingen.

 

Secrets of the 7-Result SERP
Sinds augustus 2012 heeft Google ons kennis laten maken met de zoekresultaatpagina’s waar slechts zeven organische resultaten op staan. SEOmoz heeft met haar MozCast dataonderzoek gedaan naar deze trend en heeft een aantal interessante bevindingen gedaan. Zo hebben sommige specifieke branches meer “last” van deze ingekorte resultaatpagina’s dan andere. Daarnaast zijn er in combinatie met local, image en sitelinks allerlei variaties mogelijk. Lees alle bevindingen van het onderzoek hier.

 

How To Recover From A Google Ranking Penalty
Wat als je ineens al je rankings / organische traffic kwijt raakt? Grote kans dat Google je uit de resultaten gefilterd heeft of zelfs een penalty heeft gegeven. Aan de hand van 3 stappen neemt Emma North je mee hoe je de revalidatie van je website moet aanpakken. Belangrijk hierin is dat je duidelijk weet wat de reden is van de daling of zelfs uitsluiting in Google. Door de grote aantallen updates in Google is dit vaak het lastige punt en zorg dat je hiervoor samenwerkt met specialisten die weten waar men het over heeft.

 

8 Reasons Why Google Authorship Might be The Most Important Thing You Adopt This Year
Net als andere jaren zal er in ook in 2013 weer gekeken moeten worden welke belangrijke ontwikkelingen blijvend zullen zijn, en welke we kunnen negeren. Wat betreft Rachel McCombie van Seoptimise is Google Authorship moeilijk te negeren. Zo kan Google’s AuthorRank de SEO-waarde van pagina’s die door bepaalde personen gepubliceerd zijn versterken, zoals we ook al zagen in de blogpost van Bill Slawski. We gaan daarmee naar een systeem toe waarbij de waarde van auteurs belangrijker worden. In dit artikel geeft zij acht redenen waarom Google Authorship misschien wel de allerbelangrijkste ontwikkeling is om rekening mee te houden dit jaar. Wees er snel bij, voordat de concurrentie je voor is!

 

Social Brands: Lego forces management to sit social media exams
De social media director van LEGO heeft het voor elkaar gekregen om alle senior managers te trainen op het gebied van social media. Lego’s director of social media vertelde op de Social Brands Conference in Londen dat vooral de oudere managers eerst koudwatervrees hadden, maar dat ook zij er al snel achter kwamen dat de social media zee niet zo koud is als hij er uit ziet. LEGO zet social media op vier manieren in: Om meer sales te behalen, om efficiëntere marketing te voeren, om affiniteit met het merk te creëren en om het merk te bewaken.

 

The Google+ effect on breaking news.
Zoals de titel al zegt, lijkt Google+ meer invloed te krijgen op baanbrekend nieuws. Zo viel het Chris Winfield gisteren op dat op de zoekterm “Dorner news” de bovenste twee resultaten beide afkomstig waren van Google+, terwijl dit de meest gebruikte zoekterm was die dag. Hij vroeg zich dan ook af wat hij kon leren van de “Dorner news” case en stelde daarom 8 punten op om in de toekomst rekening mee te houden. Punt 8: “het Google SERP en Google+ effect zal zich constant evolueren, dus blijf alert” is wat mij betreft de belangrijkste. Wederom een duidelijk signaal dat sociale media een grotere rol gaan spelen in de rangschikking van Google.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven