Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 8

Door op

Het belangrijkste nieuws van afgelopen week uit de online marketingwereld ook deze week weer samengevat in onze weekly sum-up. Met natuurlijk artikelen over social media, SEO, web analytics, conversie optimalisatie en SEA.

Ranking study: How low can #1 go?
De zoekresultaten pagina wordt door Google op steeds meer verschillende manieren ingevuld. Zo staan er op de meeste SERP’s  bij de eerste resultaten AdWords advertenties. Maar ook aandelen koersen, afbeeldingresultaten, weersvoorspellingen of lokale zoekresultaten. Hierdoor komt in veel gevallen de natuurlijke #1 positie steeds lager op de SERP te liggen, soms zelfs ver onder de vouw. Op SEOmoz  verscheen afgelopen week  een artikel waarin de invloed van deze ontwikkeling onderzocht is.

SES London 2013: 214 Top tips and takeaways
Op de SES conferentie in Londen zijn ook deze editie weer enorm veel tips en best practices op het gebied van SEO, SEA en online marketing in het algemeen voor bij gekomen. In dit artikel geeft Julie McNamee van Wordtracker een opsomming van de 214 (!) meest belangrijke. Een uitgebreide en nuttige lijst waar voor elk deelgebied van online marketing goede tips te vinden zijn.

‘Mobilize’ je SEO
Het zoekgedrag en de zoekresultaten op smartphones en andere mobiele apparaten verschilt met dat van een desktop. Door de toename in mobile search is het goed om als bedrijf hier rekening mee te houden. In een afgelopen week verschenen artikel op seomoz.org, legt Aleyda uit welke verschillende stappen en activiteiten nodig zijn in het mobile search proces.

Vier basisprincipes voor SEO succes
Wat zijn de key ingredients voor een succesvolle SEO strategie? Aleyda Solis vertelt op State of Search de vier principes die elke SEO’er hoort te kennen en toe te passen: ken je klant, begrijp alle facetten SEO (van linkbuilding tot onpage), gebruik Analytics en, last but not least, focus je op de juiste doelen. Voor de één een open deur, voor de ander een eyeopener. Lees en oordeel zelf.

Zullen links plaats maken voor social signals?
In de SEO wereld wordt veel gesproken over de steeds groter wordende rol die social media speelt in SEO. Social media en het traditionele linkbuilden overlappen elkaar steeds meer. Maar gaat social media traditionele linkbuilding vervangen of wordt het een samensmelting van beiden? Lees zelf verder op searchenginejournal.com

Google’s gevecht tegen valse reviews
Het krachtmiddel om een product aan de man te brengen. Dat weten veel webwinkels ook en daarom schrijven deze webwinkels ook veel valse beoordelingen op Google+. Google is dit ook opgevallen en heeft daarom aangekondigd deze nep beoordelingen te gaan verwijderen en alleen de slechte reviews te laten staan. Google kan hierbij bijvoorbeeld ip-adressen analyseren of reviews van hetzelfde IP achterhalen. Maar zal het verwijderen van reviews op Google+ wel voldoende zijn met sites zoals yelp en een vergelijk.nl? Lees hier verder.

Visual link explorer: Een uitgebreide weergave van je backlinkprofiel
De meeste marketeers zullen inmiddels de waarde van goede links kennen voor de rankings van een website. Meestal wordt zo’n linkprofiel aan de hand van een lijst weergeven. Met ‘Visual Link Explorer’ kun je het linkprofiel op een visuele manier weergeven. Door deze andere kijk op een linkprofiel kun je tot nieuwe of andere inzichten komen. Lees op Search Engine Journal een review over werken met deze tool.

Search Funnels in de AdWords Interface. Maak er gebruik van!
Vorige week lanceerde Google een nieuwe functie voor AdWords waarmee het eenvoudiger is om gebruik te maken van seach funnels in AdWords campagnes. Op PPC Hero bespreken ze een aantal manieren waarmee slim gebruik gemaakt kan worden van deze nieuwe functie. 

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven