Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sum-up week 9

Door op

google-penalty-square

Het belangrijkste nieuws van afgelopen week uit de online marketingwereld ook deze week weer samengevat in onze weekly sum-up. Met natuurlijk artikelen over social media, SEO, web analytics, conversie optimalisatie en SEA.

Tips voor een succesvolle remarketing campagne
Remarketing wordt onder adverteerders en SEA-ers steeds populairder. Geen wonder, een goede remarketing campagne overtuigt je bezoeker alsnog een bepaald product te kopen of je website opnieuw te bezoeken. Maar hoe zet je nu een succesvolle remarketing campagne op? Sam Noble geeft op Stateofsearch.com 15 handige en praktische tips die je helpen bij het nog succesvoller maken van je remarketing campagnes.

Webmaster Tips On Launching A New Site In 2013 – Barry Schwartz
Met de belangrijke updates als Panda en Penguin maken een hoop webmasters zich zorgen over het lanceren van nieuwe websites. De vraag is dan ook, hoe bieden we deze updates het hoofd en zorgen we er voor dat onze website daadwerkelijke toegevoegde waarde bieden en kwalitatieve content hebben. Naar aanleiding van een discussie op webmasterworld.com heeft Barry in deze post een aantal belangrijke tips samengevat waarmee webmasters het verschil kunnen maken!

Het belang van content marketing
Content is king. Dat weten we eigenlijk al langer en steeds meer marketeers zien het belang van goede content in. Deze vorm van marketing is tijdrovend en de mensen die nog niet overtuigd zijn, vragen zich vaak af waarom zij hier tijd in zouden investeren. Ben Holbrook legt in dit artikel uit dat de waarde van content marketing veel meer is dan hoge SERP’s.

Goede content blijft een van de belangrijkste componenten om traffic voor een website te generen. Op Copyblogger verscheen afgelopen week een artikel waarin 7 tips worden gegeven om beter converterende teksten te schrijven. Deze 7 tips worden ondersteund door bevindingen uit de wetenschap.

Sociale signalen in zoekmachines; hoe belangrijk zijn ze?
Dat Google (maar ook andere zoekmachines) steeds meer signalen van social media meenemen in de zoekresultaten is al een tijdje een discussie. Maar hoeveel invloed hebben deze signalen nu eigenlijk? In dit artikel geeft Rebecca Murtagh voor zowel Google, Bing als Yahoo aan welke sociale signalen deze zoekmachines eventueel gebruiken in de zoekresultaten. Ten slotte geeft ze een aantal tips om hier goed gebruik van te maken.

Interflora: Bloemetje naar Google?
Google heeft zichzelf weer even op de SEO kaart gezet. Dit keer niet door een Panda of Penguin update maar door het uitdelen van een penalty aan een bekend merk in Groot Britannië. Deze penalty is uitgedeeld aan bloemenzaak Interflora. Deze penalty is uitgedeeld doordat Interflora op grote schaal gebruik maakte van advertorials om voor Valentijnsdag te gaan ranken en daarnaast nog een aantal spammy tactieken gebruikte. Dit is op zichzelf nog niet zo baanbrekend, wat het interessant maakt is dat Google ook de websites die de advertoirials verkocht, gestraft heeft. Zo zijn er diverse Engelse kranten teruggezet naar een veel lagere pagerank wat aangeeft dat Google het vertrouwen in ze heeft verloren. Een interessante case om te volgen.

Naar boven

Naar boven

Plaats een reactie

Naar boven