Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sumup week 49

Door Jan-Willem Bobbink op

sumup-week-43

Afgelopen week is er weer van alles veranderd in en rond Google. Hieronder vind je een overzicht van de, wat ons betreft, belangrijkste nieuwsfeiten van week 49.

Nielsen social media rapport 2012
Afgelopen week heeft onderzoeksbureau Nielsen hun jaarlijkse social media rapport gepresenteerd. Uit het rapport blijkt vooral dat het mobiele gebruik van social media geëxplodeerd is in 2012. Niet alleen doordat er meer smartphones zijn, maar ook doordat er steeds meer gebruik word gemaakt van apps en mobiele websites. Facebook blijft wereldwijd het grootste social media platform en de snelste groeier van 2012 is Pinterest (+1047%).

 
3 Holiday PPC Tips for Ecommerce Advertisers With Thousands of Products
Met de feestdagen om de hoek zijn het weer kritische tijden voor de AdWords campagnes. In deze post geeft David Jaeger enkele tips voor e-tailers die ze bij voorkeur voor de feestdagen moeten doorvoeren. Hij gaat hier onder andere in op de manier van reporting, het targeten van Long-tail product names en het matchen van keyword landingpages vs. Category landing pages.

 
Don’t build links, build bubble…
In dit artikel staat beschreven hoe je gebruik kunt maken van Google+ om de content van jouw website via de Google zoekmachine kunt verspreiden aan jouw publiek. In het artikel wordt duidelijk uitgelegd wat het gevolg voor de persoonlijke zoekresultaten als iemand jouw website een +1 geeft of jouw bedrijf volgt op Google+.

 
Trust and SEO
In tegenstelling tot andere marketing kanalen, is er via het SEO kanaal nooit meteen duidelijk wat de opbrengst qua omzet of in ROI percentages is. Daarom is het belangrijk vertrouwen te krijgen van de klant en haar werknemers. Claire Thompson zetten een aantal factoren op een rij waarmee je rekening moeten houden: Earning the trust of the search engines and beyond

 
De toekomst van SEO in 2013
Het jaar is bijna om en dat betekend dat het weer tijd is voor lijstjes. Overal waar een jaarlijstje van gemaakt kan worden zal de komende weken de revue passeren. Logisch dat dit ook in SEO-land gebeurd. Op Stokedseo.co.uk ondervroegen ze een flink aantal SEO’s naar hun mening met betrekking tot SEO ontwikkelingen voor 2013.

 
Breaking Down the Mormon SEO Strategy
Distilled heeft een leuke analyse van de SEO strategie achter de website van The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (Mormons) gedaan. Op basis van deze analyze komen ze met een aantal handige take aways. Zoals te verwachten zijn voornamelijk links de bepalende factor, maar het is leuk om te zien hoe zij hun community ingezet hebben om grote aantallen links te verzamelen.

 
SEO dood?
Eens in de zoveel tijd is er weer eens een online marketeer die roept dat SEO dood is. Nu wekken dat soort berichten altijd aardig wat discussie op en werken dus als goede linkbait. Maar uit de volgende infographic blijkt dat niets minder waar is en dat SEO nog altijd groeiende is en dat de budgetten voor Search nogal altijd met forse percentages (in dit geval 60%) stijgen.

 
Your 2013 Enterprise SEO Campaign
Google heeft afgelopen jaar vol ingezet op de integratie van verschillende factoren waaronder de invloed van social media op websites. Jin Yu zet uiteen hoe hij Enterprise SEO (niet gerelateerd aan de grootte van het bedrijf) ziet en welke kanalen en data je daarvoor het beste kan inzetten.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven