Our performance, your advantage

Contact opnemen

+31 30 737 0481

Internet Advantage weekly sumup week 48

Door Jan-Willem Bobbink op

Ook afgelopen week is er weer veel gebeurd op online gebied. Zoals je inmiddels kunt verwachten heeft Internet Advantage ook deze week de belangrijkste artikelen voor je verzameld. Lees hier de selectie van week 48.

 
Is CPM geld verspilling?
Waarschijnlijk zul je deze vraag met een volmondige ‘ja’ beantwoorden. Maar heb je ooit een CPM display (branding) campagne gedraaid? Op PPChero.com gaan ze dieper in op deze open deur bewijzen ze doormiddel van een duidelijke onderbouwing waarom CPM inderdaad een achterhaalde en geldverspillende campagnestrategie is.

 
Black Friday en Twitter, wat levert dat op aan online sales?
Ik heb nog nooit een Black Friday in Amerika meegemaakt. Maar de online buzz doet vermoeden dat het in de winkels een chaos moet zijn geweest. Natuurlijk doet social media een flinke duit in het zakje bij het creëren van deze buzz. Maar levert het medium ook online sales op doormiddel van Twitter referrals? Het antwoord lees je op Businessinsider.

 
Search Strategies Event Amsterdam
Gister vond het Search Strategies Event Amsterdam plaats. Een aantal medewerkers van Internet Advantage was aanwezig, Peter en Aloutte schreven een uitgebreid verslag, je leest het hier.

 
Linkbuidling for little guys
Dat linkbuilding niet alleen weggelegd hoeft te zijn voor grotere partijen zal bekend zijn. Kleinere partijen zullen niet dezelfde middelen hebben als grotere partijen om te linkbuilden maar dit betekend niet dat ze niet effectief kunnen zijn. Matthew Barby legt uit dat je als kleinere partij linkbuilding als relationship-building moet zien om succesvol te zijn.

 
Dynamisch gegenereerde advertenties op basis van content
16% Van alle dagelijkse zoekopdrachten op Google zijn nieuwe nooit eerder uitgevoerde zoekopdrachten. Met dit inzicht lanceerde Google ongeveer een jaar geleden de mogelijkheid om dynamisch gegenereerde advertenties te maken op basis van content op de website. Inmiddels is deze mogelijkheid uit de bèta fase en wereldwijd uitgerold. In dit artikel op Marketingfacts worden de resultaten besproken.

 
Gemiste kansen – vindt websites die je infograpic plaatsen maar niet naar je linken
Infographics als linkbait winnen nog altijd in populariteit. Het inzetten van infograpics als linkbait is kostbaar, daarom is het van belang om goed te weten wie je infograpic plaatst en of ze uiteindelijk ook naar je linken. Geoff Kenyon geeft op zijn blog een praktisch overzicht hoe je kunt achterhalen wie je infographic geplaatst heeft en of er ook wordt gelinkt naar je.

 
De grootste usabilty fouten: learnings op basis van 100.000 usability tests
Usability is een kwestie van blijven testen. Verbeteringen in de usability van je website kunnen zorgen voor een flinke conversie verbetering. Dr. Karl Blank van ConversionRateExperts deelt zijn belangrijkste bevindingen op basis van 100.000 uitgevoerde usability tests.

 
9 Tips voor een effectieve negative keyword strategy
Een goede PPC campagne vereist een goede negative keyword strategy. Wanneer je de juiste negative keywords instelt zul je geld besparen, de relevantie van je advertenties verhogen en je click-through rate verbeteren. Sam Owen geeft 9 tips om meer uit je negative keyword strategie te halen.

Naar boven

Naar boven

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

Naar boven